Методичні рекомендації щодо підготовки до ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання
Рекомендації
щодо підготовки до II етапу Всеукраїнської олімпіади з трудового
навчання
II етап Всеукраїнської олімпіади з
трудового навчання (технологій) складатиметься з 3-х турів: творчого (теоретичного) туру (2.12.2011 р.) комплексної роботи (2.12.2011), захисту домашніх проектів (3.12.2011).
Творчий (теоретичний) тур. Учасникам протягом 1,5
год. (тут і надалі береться астрономічний
час) буде запропоновано дати відповіді на питання творчого характеру.
Наприклад: запропонувати (сконструювати) пристосування для вирощування розсади,
проаналізувати запропоновані матеріали та вибрати один з них для виготовлення
певного виробу; із запропонованих варіантів
вирішення завдання обрати оптимальний чи запропонувати свій варіант;
запропонувати декілька варіантів конструкцій виготовлення динамічної дитячої
іграшки; змоделювати за описом модель виробу; проаналізувати переваги і
недоліки окремих пристроїв, інструментів, матеріалів, розв’язати розрахункові
задачі тощо.
Максимальна
кількість балів за теоретичний тур - 20.
Комплексна робота. Учасникам олімпіади протягом
4 год (9 клас), 6 год (11 клас) слід виготовити виріб із запропонованого набору матеріалів.
Для хлопців це може бути - дитяча іграшка,
стільчик, вішак, підставка під гарячий посуд, підставка для вудки, садово-городній
інвентар тощо.
Для дівчат це буде: мішечок для трав (9 клас), топ-жилет
(11 клас).
Для виконання роботи учасники олімпіади
використовують власні інструменти (ручний інструмент – хлопці, швейні машинки - дівчата),
пристосування та матеріали для оздоблення.
Критерії оцінювання:
-
функціональність виробу та зручність у користуванні — 20
б.;
-
привабливість (естетична цінність) виробу - 10 б;
-
володіння техніками обробки матеріалів - 20 б.;
-
оригінальність роботи та новизна у підході до вирішення
завдань -10 б.
Захист проекту. Під час захисту
проекту учасники представлятимуть домашні роботи, презентуватимуть їх (5-7 хв)
та відповідатимуть на запитання членів журі (3-5 хв) щодо процесу виготовлення, особливостей
конструкції, підбору конструкційних матеріалів тощо.
Теми проектів:
-
хлопці 9 класу -
«Садово-городній інвентар» (1 шт.);
-
дівчата 9 класу - «Вимпел, присвячений технологічній
освіті»;
-
хлопці 11 класу - «Інструмент або пристосування для
шкільної майстерні» (1 шт.);
-
дівчата 11 класу - «2 прихватки».
Вироби не повинні бути громіздкими та
мають виконуватись у межах 12 годин для
9 класу та 18 годин для 11 класу. Максимальна кількість балів за виконання
завдань третього туру - 40.
Критерії оцінювання для хлопців:
-
відповідність вимогам умов проекту (напрям, презентація,
захист тощо) - 10 б.;
-
функціональність виробу та зручність у користуванні — 20
б.;
-
оригінальність
роботи та новизна у підході до вирішення завдань-10 6.
Критерії оцінювання
для дівчат:
-
відповідність вимогам умов проекту (напрям, презентація,
захист тощо) — 10 б.;
-
естетична цінність, привабливість виробу - 20 б.;
- оригінальність роботи
та новизна у підході до вирішення завдань-10 б.
|