Форма входу

Пошук

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Ірина Важовська. Використання інформаційних технологій на уроках трудового навчання
[ Викачати з сервера (4.63 Mb) ] 03.11.2009, 10:40

Ірина Важовська,

учитель трудового навчання ЗОШ №3 м.Рівного

 

Використання інформаційних технологій на уроках трудового навчання

 Передмова

Розвиток нових інформаційних технологій і впровадження їх в освітній простір України в останні роки наклали відбиток на розвиток особистості сучасної дитини.

Могутній потік нової інформації, реклами, застосування комп’ютерних технологій в телебаченні, розповсюдження ігрових приставок, електронних іграшок і комп’ютерів мають великий вплив на виховання дитини і сприйняття нею оточуючого світу.

 Не у всіх школах сьогодні ще є обладнані технологічні класи, застарілі методичні прийоми призводять до суттєвого зниження мотивації навчання школярів, що змушує педагогів шукати більш сучасні способи і методи навчання.

Одним з таких засобів з унікальними можливостями, який широко розповсюджений і апробований в навчальних закладах індустріально розвинутих країн, є комп’ютер.  Використання інформаційних технологій є одним із ефективних засобів підвищення мотивації і індивідуалізації навчальної діяльності дитини, розвитку її творчих  здібностей та створення сприятливого емоційного фону.

У порівнянні з минулими роками в наш час користуватись комп’ютерною технікою  стало набагато простіше. Для сучасного персонального комп’ютера характерне „дружнє” по відношенню до користувача програмне середовище з простим меню і легко виконуваними інструкціями, а представлення інформації здійснюється за допомогою чітких графічних зображень і звукових ефектів.

Для розробки нового високоякісного програмного забезпечення необхідне тісне співробітництво кваліфікованих спеціалістів з програмування і досвідчених педагогів предметників. Інтеграція сучасного мультимедійного обладнання в навчально-виховний процес трудового навчання, використання глобальної мережі Інтернет  дозволить активізувати навчальну діяльність учнів, сприяти розвитку їх творчих здібностей.

Новий крок в розвитку ініціативи і художньої творчості можна здійснити за допомогою комп’ютерної графіки - нового виду художньої діяльності. Створення зображень в графічних редакторах здійснюється комбінуванням точок, відрізків, ламаних ліній, прямокутників, ромбів, кіл і овалів. Рисунки в процесі роботи можна багаторазово копіювати й переносити, повертати, відображати відносно осі, замальовувати окремі фрагменти, одержувати інвертоване (обернене) за кольором зображення. Відкриваючи необмежений простір фантазії, графічні редактори дають змогу значно прискорити розробку композицій, які передують вишиванню виробу.

Таким чином, комп’ютер може виступати в ролі інструмента художника. Машина суттєво полегшує роботу творця, зводячи до мінімуму рутину його діяльності, відкриває нові можливості.

 

Методична палітра

Стандартна програма Paint дає можливість, вибравши відповідний масштаб, розбити  робоче поле  на сітку і в ній створювати композиції для вишивки лічильними техніками: хрестиком, точною гладдю, занизуванням. Розробляючи композиції для виробів більшого розміру (рушників, скатертин), комп’ютер дає можливість побачити, як буде виглядати композиція на готовому виробі.  Також можна змінювати кольори і підбирати потрібну гаму для вибраної композиції, роздрукувати її в кольорі.

Пропоную конспект уроку з вишивання у 8 класі з використанням комп’ютерної техніки.

8 клас

Тема: «Українська народна вишивка».

Тема уроку: «Композиція виробів української народної вишивки».

 

Мета: Вдосконалювати знання учнів про композиційні особливості вишивки, особливо в виробах, оздоблених лічильною гладдю і занизуванням, навчити створювати композицію для вишивання виробу, познайомити з можливостями використання комп’ютера для створення композицій; виховувати поважне ставлення до традицій свого народу; розвивати художній смак і творчі здібності.

Наочність: зразки виробів, зразки узорів, картки для самостійної роботи, інструкційні картки.

Хід уроку:

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

Самостійна робота.

1.Визначити рапорт орнаменту.

2.Продовжити орнамент (учні отримують картки з орнаментами і рапортами орнаментів).

·        Які труднощі виникли при виконанні завдань самостійної роботи?

·        Сьогодні приступаємо до виготовлення вишитих виробів. Перш ніж приступити до вишивання, що неохідно зробити вишивальниці?

Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Композиційні прийоми побудови орнаментів.

Художня якість вишивки великою мірою залежить від композиції вишитого виробу. Композиція – це творче поєднання різних елементів узору, але однакових за змістом, кольором, формою.

Композиція малюнка для вишивки повинна відповідати багатьом вимогам. Вона залежить від призначення, форми оздоблюваного виробу, якості матеріалу. Не можна, наприклад, оздоблювати легкі тканини важкою, щільною вишивкою. Узор вишивки повинен відповідати характеру переплетення ниток і роду волокон тканини, а сама вишивка – художнім вимогам до даного виробу. Вона в жодному разі не повинна заважати його практичному призначенню і водночас має робити виріб гарним. Кожен виріб потребує свого особливого композиційного вирішення.

Основні принципи створення композиції вишивки:

1. Деталі орнаменту мають відповідати один одному і основній темі вишивки.

2. Орнамент має відповідати площі тканини для вишивки, повністю або частково повторювати її контури.

3. Виріб має мати композиційний центр. Він розміщується в тій частині виробу, яка привертатиме найбільшу увагу.

4. Необхідно дотримуватись пропорційності – визначеного співвідношення різних елементів між собою і виробом в цілому.

5. Наявність симетрії між елементами.

6. Необхідно створювати ритм композиції – чергування однакових орнаментальних мотивів.

Загальне враження від композиції вишивки багато в чому залежить від колірної гами ниток.

- Яка гама кольорів використовується для техніки „занизування”, точної гладі?

Кольори можуть викликати певні емоції: червоний – радість, синій (холодний) – сум. Тому, підбираючи кольори ниток для композиції, необхідно враховувати й те, яке враження він повинен справити.

2. Побудова орнаменту в стандартній програмі Paint.

Щоб створити орнамент потрібно виконати певний алгоритм дій:

 

1. Запустити програму.

2. В меню Вид вибрати Масштаб → Другой... → 600% → ОК.

3.  В меню Вид вибрати МасштабПоказать сетку.

4. Створити мотив орнаменту з допомогою кольору заливки кожної виділеної клітини за схемою або довільно.

5. Для створення орнаменту потрібно на панелі інструментів вибрати Выделение, прозорий фон, виділити мотив. Щоб його запам’ятати, в меню Правка вибрати Копировать. Відтворити мотив можна, вибравши в меню Правка команду Вставить. Затиснувши лівою клавішою мишки відтворений мотив, перетягуємо його в потрібне місце. Якщо потребує композиція, то мотив орнаменту вставляємо потрібне число разів, виконуючи команди Правка Вставить, і перетягуємо в потрібне місце, створюючи композицію...
 
            (ілюстрації, методичні рекомендації при скачуванні)
Категорія: Мої файли | Додав: keysmen
Переглядів: 3329 | Завантажень: 2034 | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: