У
політехнічній підготовці учнів велике значення має формування політехнічних
знань і вмінь у процесі вивчення основ наук. Удосконалення змісту навчання з
урахуванням досягнень науки і техніки розширює можливості такої підготовки
школярів при вивченні програмного матеріалу.
Політехнічну освіту ми розуміємо як процес засвоєння
учнями загальних наукових основ сучасного виробництва, оволодіння його типовими
об’єктами та розвитку в школярів на цій основі політехнічного мислення і певних
якостей особистості.
Необхідність
широкої політехнічної освіти учнів сьогодні підкріплюються міркуваннями про те,
що вміння орієнтуватись у світі техніки стало невід’ємною складовою частиною
світогляду кожної сучасної людини, її освіченості в найширшому розумінні цього
слова. Саме така позиція узгоджується з метою освітньої галузі "Технологія”,
яка полягає у створені умов для формування технічно, технологічно освіченої
особистості, підготовленої до життя і активної трудової діяльності в умовах
сучасного високотехнологічного суспільства. Реалізація цієї мети сприяє
формуванню в учнів технічного світогляду, їх технічної культури та кругозору.
Над
проблемою політехнічної підготовки учнів працювали П.Р.Атутов, А.А.Васильєв,
А.І. Воробйов, Н.К. Гончаров, В.А. Поляков та ін.
Сформованість
політехнічних знань та вмінь в учнів, готовність їх до подальшої професійної
діяльності - це головна проблема сучасної школи, формуванню такої готовності
мають сприяти лабораторно – практичні та практичні заняття.
Запропонований
посібник містить методичні поради та присвячений питанню використання
інтерактивних технологій при формуванні політехнічних знань та вмінь в учнів 9 класів.