Форма входу

Пошук

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Офіційна інформація

Технологія вивчення рівня викладання навчальних предметів
02.09.2011, 08:56
                Технологія вивчення рівня викладання навчальних предметів

Підготовчий етап

1.    Вивчення і аналіз наявних матеріалів і показників роботи школи з предмета, висновків і пропозицій, даних під час атестації навчального закладу, та інших документів, які характеризують діяльність закладу та педагогів.

2.    Ознайомлення через картотеку з даними про вчителів-предметників, їх систему, досвід та показники роботи.

3.    Складання перспективної схеми-плану роботи у навчальному закладі.

Початковий етап

1.    Доведення до  відома адміністрації школи  графіка вивчення  стану  навчально-виховного процесу з предмета.

2.    Співбесіда з адміністрацією школи з метою корегування схеми-плану роботи комісії у закладі.

3.    Знайомство з членами методичного об'єднання вчителів-предметників. Доведення до їх відома плану спільної роботи комісії у закладі.

 

Вивчення стану викладання предмета та експертиза роботи вчителя

І. Навчально-виховна робота

1.         Підготовка вчителя до уроку.

2.         Календарне планування. Стан виконання програм.

3.         Учнівські   зошити:   робочі,   для   контрольних,   творчих   та  лабораторних  робіт, словники.

4.         Реалізація   програмних  вимог  на  уроці.   Відповідність   структури  типу  уроку. Оптимальність вибору сучасних методів і прийомів роботи.

5.         Різноманітність форм самостійної роботи учнів.

6.         Розвиток активної пізнавальної і розумової діяльності. Застосування інноваційних технологій.

7.         Науковість викладання, забезпечення доступності сприймання учнями програмового матеріалу.

8.         Забезпечення   єдності   процесу   навчання,   виховання   і   розвитку   пізнавальних можливостей учнів.

9.         Диференціація навчання, індивідуальна робота з учнями.

10.   Здійснення міжпредметних зв'язків.

11.   Раціональна організація навчальної діяльності учнів. Концентрація на головному.

12.   Характер письмових (лабораторних) вправ, завдань і робіт.

13.   Робота над розвитком зв'язного мовлення школярів. Дотримання Закону про мови.

14.                      Практична спрямованість навчання, орієнтація на засвоєння знань і вмінь на уроці.

15.                      Раціональність домашніх завдань (характер, обсяг, пояснення).

16.                      Дотримання критеріїв в оцінюванні навчальних досягнень учнів.

 

ІІ. Позакласна робота з предмета

1.    Форми позакласної роботи (гуртки, студії, клуби, олімпіади, конкурси, змагання,
фестивалі, тижні, тощо).

2.    Факультативи. Охоплення ними учнів.

3.    Взаємозв'язок  і  вплив  позакласної роботи  на розвиток  інтересу  до  вивчення предмета.

4.    Зв'язок з  іншими установами, закладами,  громадськими  організаціями тощо в проведенні позакласної роботи.

III.    Матеріально-технічне забезпечення з предмета

Наявність кабінету і його обладнання (література, словники, роздатковий матеріал, наочність, ТЗН, матеріали для проведення лабораторних та практичних робіт, прилади тощо).

Дотримання техніки безпеки.

Організація роботи кабінету для самостійних занять, проведення позакласної роботи, консультацій тощо.

 

IV.    Внутрішкільне керівництво і контроль за станом викладання предмета

Кадри. Проходження курсів. Атестація педагогів.

Організація методичної роботи з вчителями. Самоосвіта. Проведення анкетування, діагностики, тестування.

Вивчення, узагальнення та впровадження у практику передового досвіду.

Відвідання та аналіз уроків і позакласних занять адміністрацією школи. Вивчення системи та досвіду роботи. Ефективність рекомендацій.

Робота адміністрації над підвищенням професійної майстерності вчителів.

Розгляд стану викладання предмета на засіданнях педрад, нарад при директорові тощо.

Накази по школі з питань навчально-виховного процесу з предмета.

Обгрунтованість управлінських рішень.

 

V. Результативність навчання

Стан виконання навчальних програм.

Рівні навчальних досягнень учнів (за результатами контрольних робіт, тестувань, які проводив вчитель за календарним планом).

Об'єктивність в оцінюванні навчальних досягнень учнів.

Виховне значення викладання предмета.

Ступінь сформованості практичних умінь і навичок.

Досягнення учнів на міських конкурсах, олімпіадах, МАН.

 

Заключний етап. Розробка і реалізація корегуючої роботи.

1.    Узагальнення матеріалів вивчення рівня знань, умінь і навичок учнів та експертної оцінки якості та результативності роботи вчителя.

2.    Співбесіда з адміністрацією за результатами вивчення стану навчально-виховної роботи з предмета.

3.    Написання  наказу за підсумками роботи у закладі.  Вироблення рекомендацій:
адміністрації школи, предметному методичному об'єднанню, вчителям тощо.

4.    Виступ на методичному об'єднанні за результатами роботи у закладі.

5.    Розробка заходів щодо виконання рекомендацій.

Робота у період між перевірками

1.    Здійснення тематичних перевірок за результатами вивчення  стану викладання предметів.

2.    Виходи у заклади з метою вивчення рівня виконання рекомендацій, даних під час перевірки, та надання індивідуальної методичної допомоги.

 

Категорія: Офіційна інформація | Додав: keysmen
Переглядів: 2664 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0